1.- PRINCIPIS BÀSICS

Ntra Sra. de la Esperança se situa dins el marc d'un pluralisme d'opcions educatives al si de la societat. S'ofereix com mitjà que facilita la llibertat dels pares i dels joves per assolir la formació de la persona.

Partim, doncs, del fet que tota persona té dret a la educació i que els pares són els primers i principals responsables de l'educació dels seus fills.

2.- OBJECTIUS

La nostra opció educativa ofereix:
  •     Afavorir el desenvolupament harmoniós de la persona física, intel·lectual i moralment.
  •     Promoure la seva creativitat i responsabilitat en l'estudi.
  •     Responsabilitzar als pares de la seva missió i contribució en l'educació
  •     Transmetre i inculcar a l'alumne el respecte als drets, deures i llibertats humans
  •     Estimular l'esforç personal de l'alumne com a mitjà de la seva pròpia educació

Entenem per comunitat educativa la constituïda per totes aquelles persones que tenen relació amb el fet de l'educació - Alumnes, Pares, Direcció, Professors, Personal no docent, etc. - i el mateix objectiu: el desenvolupament integral de la persona-alumne, amb una unitat de propòsits i actuacions.

3.- LA COMUNITAT EDUCATIVA

La Comunitat Educativa del centre està formada per totes les persones que contribueixen a la funció educadora.

Entenem la participació en la vida del Centre com un dret i un deure de corresponsabilitat de tots els membres, en grau proporcional a la pròpia responsabilitat, preparació i competència específica. Conseqüentment:

Els alumnes: Son els protagonistes  i el veritable centre de tota l'activitat educativa. Es per això que espretendrà cultivar la creativitat del noi i la participació activa en la seva pròpia educació, mitjançant una metodologia adequada que aconsegueixi:

•     l'educació moral i humana
  •     l'educació intel·lectual
  •     l'educació cívica
  •     l'educació física

Els Professors: Del punt anterior se'n deriven importants exigències per als professors, dedicació preferent als alumnes de menys possibilitats; entrega total, afectiva i efectiva, a cada alumne;compliment exacte dels deures professionals; col·laboració eficaç que pugui suscitar i incrementar l'interés dels alumnes pel desenvolupament dels valors morals i humans: ordre, responsabilitat, sinceritat, solidaritat, constància, etc.

Els Pares: Volem que siguin responsables i fomentin en la família un ambient que asseguri l'educació integral. Cal, doncs, que participin en la vida del Centre, amb contactes freqüents amb els Professors, Tutors, Cap d'Estudis i Direcció, a fi d'assolir els objectius d'aquest ideari.

L'entorn social: El Centre es vol guiar per criteris socialment oberts, respectuosos amb els drets humans, i, sobretot, té en compte que el principi i la meta de l'educació és preparar l'alumne per poder assolir una profunda consciència de solidaritat humana i adquirir uns autèntics valors ètics i morals que li permetin una correcta vida en la societat actual.

4.- METODOLOGIA

El Centre practica una pedagogia que té com a principi, com a centre i com a fi l'alumne.
  • Respecta i cultiva l'originalitat de l'infant, que ha de madurar la seva personalitat de forma diferenciada.
  • Fomenta el sentit de responsabilitat vers l'estudi i vers el treball, bassats necessàriament en la disciplina i el control.
  • Educa mitjançant un sistema organitzat - i coordina a tots els nivells - de treball crític, personalitzat i actiu.
  • Entén que ha de ser una pedagogia adaptada a l'alumne, i, a més, al medi ambient social i cultural.

El Centre, atesa la seva Concepció Cristiana de la vida i de l'home, acull els principis evangèlics que permeten valorar cristianament les ciències humanes i ajuden a donar una interpretació del món coherent amb la fe, i imparteix la formació cultural i religiosa, segons la maduresa dels alumnes i plans d'estudis establerts.

02 Dic 2014 :: Publicades més fotos Sortida Castell de Bellver 4t Primària

28 Nov 2014 :: Publicades més fotos Sortida Castell de Bellver 3er Primària

14 Nov 2014 :: Publicades més fotos "Festa de les Verges"

07 Nov 2014 :: Publicades fotos "Festa de Halloween"