La nostra opció
educativa ofereix:
- Afavorir el
desenvolupament harmoniós de
la persona física,
intel·lectual i moralment.
- Promoure la seva
creativitat i
responsabilitat en l'estudi.
- Responsabilitzar als
pares de la seva missió i
contribució en l'educació
- Transmetre i
inculcar a l'alumne el
respecte als drets, deures i
llibertats humans
- Estimular l'esforç
personal de l'alumne com a
mitjà de la seva pròpia
educació
Entenem per comunitat
educativa la constituïda per
totes aquelles persones que
tenen relació amb el fet de
l'educació - Alumnes, Pares,
Direcció, Professors, Personal
no docent, etc. - i el mateix
objectiu: el desenvolupament
integral de la persona-alumne,
amb una unitat de propòsits i
actuacions.
3.-
LA COMUNITAT EDUCATIVA
La
Comunitat Educativa del
centre està formada per
totes les persones que
contribueixen a la
funció educadora.
Entenem la participació
en la vida del Centre
com un dret i un deure
de corresponsabilitat de
tots els membres, en
grau proporcional a la
pròpia responsabilitat,
preparació i competència
específica.
Conseqüentment:
Els alumnes:
Son els
protagonistes i el
veritable centre de tota
l'activitat educativa.
Es per això que
espretendrà cultivar la
creativitat del noi i la
participació activa en
la seva pròpia educació,
mitjançant una
metodologia adequada que
aconsegueixi:
- l'educació
moral i humana
- l'educació
intel·lectual
- l'educació
cívica
- l'educació
física
Els Professors:
Del punt anterior
se'n deriven importants
exigències per als
professors, dedicació
preferent als alumnes de
menys possibilitats;
entrega total, afectiva
i efectiva, a cada
alumne;compliment exacte
dels deures
professionals;
col·laboració eficaç que
pugui suscitar i
incrementar l'interés
dels alumnes pel
desenvolupament dels
valors morals i humans:
ordre, responsabilitat,
sinceritat, solidaritat,
constància, etc.
Els Pares:
Volem que siguin
responsables i fomentin
en la família un ambient
que asseguri l'educació
integral. Cal, doncs,
que participin en la
vida del Centre, amb
contactes freqüents amb
els Professors, Tutors,
Cap d'Estudis i Direcció,
a fi d'assolir els
objectius d'aquest
ideari.
L'entorn social:
El Centre es vol
guiar per criteris
socialment oberts,
respectuosos amb els
drets humans, i,
sobretot, té en compte
que el principi i la
meta de l'educació és
preparar l'alumne per
poder assolir una
profunda consciència de
solidaritat humana i
adquirir uns autèntics
valors ètics i morals
que li permetin una
correcta vida en la
societat actual.
4.- METODOLOGIA
|
El
Centre practica una
pedagogia que té com a
principi, com a centre i
com a fi l'alumne.
- Respecta i
cultiva
l'originalitat de
l'infant, que ha de
madurar la seva
personalitat de
forma diferenciada.
- Fomenta el
sentit de
responsabilitat vers
l'estudi i vers el
treball, bassats
necessàriament en la
disciplina i el
control.
- Educa mitjançant
un sistema
organitzat - i
coordina a tots els
nivells - de treball
crític,
personalitzat i
actiu.
- Entén que ha de
ser una pedagogia
adaptada a l'alumne,
i, a més, al medi
ambient social i
cultural.
El Centre, atesa la
seva Concepció Cristiana
de la vida i de l'home,
acull els principis
evangèlics que permeten
valorar cristianament
les ciències humanes i
ajuden a donar una
interpretació del món
coherent amb la fe, i
imparteix la formació
cultural i religiosa,
segons la maduresa dels
alumnes i plans
d'estudis establerts. |
|